צניחה חופשית: מה הם 10 הטרנדים שילוו את שנת 2022?

הילה אור || מלונאות בעולם החדש

ואוו. שנתיים מטורפות של טלטלה אינסופית עברו על עולם האירוח. בין סגרים לבידודים לחל"ת ולחוסר וודאות.
אם מישהו היה מצייר את ציר הזמן שלנו הוא ככל הנראה היה נראה תחת השפעת רטלין וקוקאין ביחד!
אז אם שרדתם את השנתיים האלו וברגעים האלו אתם מחבקים (תרתי משמע) את האורחים והעובדים שלכם חזק חזק, מגיע לכם שאפו. כן כן, לכם! שאפו!

זוכרים את הפעם האחרונה בה דיברנו על טרנדים?
היא הייתה בסוף שנת 2019 ישירות אל תוך שנת 2020.
אם בא לכם להיזכר מה הם היו. אתם יכולים ללחוץ כאן ולהוריד את המצגת "הטרנדים שילוו את 2020".

ספויילר: אין ספק שלמגפת הקורונה הייתה השפעה משמעותית וישירה על שוק האירוח כפי שראינו אותנו או כפי שהוא היה עתיד להיות.

בעקבות המגיפה, התפתחו בתחום נורמות חדשות שהפכו לחלק בלתי נפרד מעולם האירוח, ביניהן פרוטוקולים מוקפדים של הגיינה, חופשות ממוקדות מקום אחד, וטכנולוגיות נטרול מגע. מעבר לכך, עלתה מודעות הלקוחות לעולם הקיימות, הבריאות והוולנס והם הפכו לטרנדים חמים בתעשיית האירוח בשנת 2022.

אז מה הם עשרת הטרנדים הגדולים שילוו את שנת 2022?
האם הם האיצו את הזמן או נכנסו בול לוואקום שנוצר בשנתיים האחרונות בעקבות הקורונה?
אל תפסיקו עכשיו. הינה הם לפניכם:

1. מרחבי עבודה בבתי מלון

בעקבות המגפה אחוז העובדים מרחוק הלך וגדל וצפוי להוות אחוז ניכר משוק העבודה בשנים הקרובות.
חברות גדולות כמו פייסבוק ואמזון מאפשרות היום לעובדיהם כמעט ולא להגיע למשרד כלל, והגמישות כלפי עבודה ממדינות אחרות עלתה. כתוצאה מכך נוצרים שיתופי פעולה בין אותן חברות גדולות לבתי מלון, בתי קפה ומרחבי עבודה אחרים. למשל, חברת AnyWell מציעה לעובדים לשבת במקומות סופר שווים ולעבוד כמו שרק עובדים שווים, עובדים – בסביבה נעימה. עם אוכל מצויין וחיבורים שמייצרים קהילה.

מטיילים רבים מחפשים אירוח כזה שיאפשר להם לעבוד בנינוחות על מחשב, בסביבה מגניבה וזמינה. זוהי הזדמנות מצוינת עבור בתי מלון ומקומות בילוי לנצל את המגמה ולהתאים את ההיצע שלהם כדי לענות על הצרכים והרצונות של פלח מתפתח זה; שקעי חשמל בשפע, WIFI עם רוחב פס מהיר וקפה נהדר הם נקודות התחלה טובות.

2. אירוח הוליסטי, בריאות ווולנס

רפואה מונעת וטיפוח עצמי הם שני תחומים שצומחים במהירות לאור מגיפת הקורונה. תעשיית הוולנס הופכת למניבה יותר ויותר ואין סיבה ששוק האירוח לא ייקח חלק במהפכה ויכניס את עולם הוולנס כגורם מהותי בחווית האירוח לצד שירותי הביוטי והספא. למשל מומחי בריאות ומטפלים מקצועיים שיעבירו טיפולים אישיים או הרצאות בנושאי הילינג, ניהול לחץ, איזון רגשי, מיינדפולנס ושינה טובה הוא שירות שאורחים ישמחו לקבל וגם לשלם עליו כחלק מחבילות אירוח.

3. חווית אירוח דיגיטלית

אפליקציות הופכות למשמעותיות יותר ויותר באופן בו מתנהלים שירותי המלון ומונגשים לאורחים.
כמובן שניתוק המגע האנושי בחוויית האירוח קיבל חשיבות רבה מאז פרוץ המגיפה ב-2020 כך שצ'ק אין דרך הנייד, תשלום נטול מגע, שליטה קולית במערכות השונות בחדר האירוח הפכו למוערכים מאוד על ידי האורחים.

צרכנים שהתרגלו לפתוח את הסמארטפון על ידי זיהוי פנים או טביעת אצבע בקרוב יצפו לאותה רמת נוחות בכניסה לחדר המלון, יישום של זה עלול להיות יקר מאוד וידרוש תחזוקה שוטפת אך אם תרצו להיות בקדמת החדשנות המלונאית זה מה שנדרש.

4. פרסונליזציה

האורחים של היום מצפים שיתייחסו אליהם כאינדיבידואלים. בתי עסק עושים מאמצים רבים לקבל את לקוחותיהם באופן אישי. על ידי שימוש בכלים מתקדמים של אימייל מארקטינג ניתן להפוך את השיווק במייל לאישי יותר בקלות רבה. למשל, לפנות בלשון נקבה ספציפית לשם הנמען ולא בלשון רבים ללא שום התייחסות שמית.
טרגוט של קהילות מסוימות יאפשר גם כן לייצר פנייה אישית יותר שככל הנראה תביא תוצאות טובות יותר.
חברת היינץ עשתה את זה בצורה מדהימה על ידי טגרוט נשים העונות לשם דנה:



פלטפורמות טכנולוגיות כמו CRM משתמשות ב- Big Data כדי לייצר יחסים עמוקים יותר בין הלקוח למארח. במיוחד בכל הקשור ללקוחות שמגיעים בפעם השנייה ויותר – הם מצפים מהצד השני שיזהה אותם מיד לאחר שיציינו את שמם. והיום, אין שום צורך להטריח אותם בפרטים יבשים כמו תעודת זהות, מס' טלפון ומייל כל פעם מחדש. מעבר לכך – במידה וציינו באירוח הקודם כי הם אלרגים למצעים או רגישים למאכל מסוים, הם מצפים מכם לדעת זאת בפעם הבאה שיחזרו.
בנוסף בוטי שיחה מבוססי AI הוכחו כמוצלחים ביותר לעידוד הזמנות ישירות מאתר הבית או כמענה לשאלות אורחים. אם מה שעובר לכם בראש כרגע הוא שבוט הוא דבר מעצבן, אז זה בדיוק ההבדל בין בוט טיפש לבוט שפותח על ידי בינה מלאכותית. הוא באמת יודע להתאים תשובות לשאלות בהתאם ללקוח שמתעניין. והכי הרבה? הוא תמיד יכול להעביר את האורחים לנציג אנושי להבדיל מבוט טיפש שבאמת יגרום להם לרצות ולדפוק את הראש בקיר. פיתוח מושלם לבוט כזה, הוא של חברתAsksuite  שגם זכתה במקום הראשון כפלטפורמת שירות רב ערוצים עבור בתי מלון ויחידות נופש.

5. פחות זה יותר

לקוחות מבקשים התאמה אישית וחוויה ייחודית במהלך האירוח שלהם, מה שעלול לבטל את תפקידו של סוכן הטיולים ולאפשר תכנון טיול עצמאי של כל מטייל.

המינימליזם חיזק מחדש את האמירה העתיקה "פחות זה יותר". מטיילים כבר לא מחפשים תצוגות מפוארות של עושר, ומעדיפים במקום זאת להוציא בחוכמה ולהשפיע לטובה על העולם. יש ביקוש לחוויות ייחודיות שנותנות בחזרה לקהילות המקומיות בדרכים משמעותיות כמו חופשה ממוקדת קונספט, חוויות, ריטריטים וכד'.

6. טיול סולו

בעידן המיינדפולנס, רבים אימצו את הערך של לבלות לבד, לצאת בצורה עצמאית אל העולם הגדול ולייצר אינטראקציה עם אנשים חדשים. על מנת לגרום לנוסעים עצמאיים להרגיש בנוח, אפשר ואף מומלץ לבטל את הרשמיות שהייתה נהוגה פעם ולשבור את הדיסטנס בין צוות המלון לאורחים. גם עיצוב פנים יכול להעביר לאורחים תחושה ביתית מאשר זרה וקרה.

7. קיימות

טרנד אירוח סופר רלוונטי שרק תופס תאוצה בשנים האחרונות הוא "קיימות". הימנעות מפלסטיק חד פעמי, הפחתת צריכת נייר מיותרת דרך אישורים דיגיטליים, הפחתת בזבוז מזון, גידול הירקות והפירות במקום לייבא אותם ורתימת כל אנשי הצוות לשיקולים אתיים וסביבתיים המאופיינים בערכי ליבה של המלון ושל העובד.
בעולם של פעם, מלון היה צריך להכריז שהוא "טבעוני או צמחוני" על מנת למשוך אליו אורחים בעלי ערכי קיימות. אנחנו כבר לא נמצאים שם. במאה ה-21 אפשר להיות מלון שדוגל בקיימות על ידי קבלת החלטות פשוטות כמו בחירת סדינים המיוצרים בצורה מוסרית מחומרים אורגניים, הפחתת צריכת האנרגיה עם נורות חכמות, שילוט דיגיטלי בחדר במקום נייר, בקבוקוני שמפו, מרכך וסבון ממוחזרים ועוד.  

8. מציאות מדומה

לאור העלייה בחשיבות של תוכן חזותי, רק טבעי שעסקים בתעשיית האירוח ישתמשו בסיורים וירטואליים, וייצרו סביבה דיגיטלית עבור הצרכנים כך שיוכלו לדמיין את עצמם בבית המלון ולקבל חוויה שמזכירה את המציאות. אבל החוכמה האמיתית לא טמונה רק בסרטוני 360 מעלות אלא בכאלו שעושים שימוש בחווית משתמש + תוכן חזותי ביחד. הכוונה היא באתר נגיש שמאפשר לחוות את המקום גם דרך אוזניות VR וגם לא. גם את כל החוויות שמציע מקום האירוח ולא רק הלובי והחדר. גם המסעדות, גם חוף הים הצמוד, גם הספא, החדר כושר וכל מקום בו שפתוח לאורחיו – הוא יוכל לעבור בקלות בין כל חוויה וחוויה עד שלבסוף "הרעב" לנופש בדיוק כזה יכניע והוא ירצה לעבור לשלב הבא ולברר זמינות. כבר שם, בתוך הפלואו של התוכן החזותי, יוכל הלקוח לבצע הזמנה על מנת לשמור על אותה חוויה מעצימה. האתר הבא במלדיבים עושה זאת בצורה מדהימה:

לחצו כאן לחווית הסיור הוירטואלי וקחו בחשבון שהיא מהפנטת ומעוררת דחף בלתי נשלט לנסוע לשם, עכשיו!

9. נופש מקומי

סגירת השמיים בשנים 2020 ו-2021 הובילו לעלייתן של החופשות המקומיות. והיום, גם לאחר חזרתן של הטיסות הבינלאומיות, עליית מחירי הטיסה, הנחיות הקורונה והביורוקרטיה המסובכת הכרוכה ביציאה לחו"ל, גרמו לכך שנוסעים רבים רואים חופשות בחו"ל כיקרות מידי ולא שוות את הטרחה. בתי מלון יכולים להשתמש במגמה הזאת ולעודד תיירות מקומית על ידי העצמת המקומות המדהימים שנמצאים בתוך ארצם. הרי לרוב אנחנו מטיילים אל מקומות קרובים או מוכרים ולגמרי יכולים לגלות פלאי טבע גם במדינתנו שלנו. גרמניה הרימה קמפיין מעורר השראה לאוויר על ידי אלגוריתם שמוצא ברשת תמונות Look Alike של יעדים וע"י פייסבוק שמראה ממה מטיילים מתלהבים ומה הם מצלמים ומבצע הצלבה למיקום של האדם שמחפש כרגע את היעד הזה כולל שדה תעופה שהכי קרוב אליו והכי קרוב ליעד שלו עם התמונות הכי ואוו שאנשים צילמו משם + יעדים בגרמניה שכמעט זהים לשם. ואז עושה דבר גאוני למדי – מציע חלופה זולה וקרובה! אם אתם תוהים אם זה עבד אז אחוזי ההמרה מהקמפיין וגם הרווחים שלו, היו עצומים!

10. Bleusire Travel

אם אתם עדיין לא מכירים את המושג הזה, כדאי שתכירו. הכלאה של המילה Business ו – Lesuire.
טרנד שהפך פופולרי יותר עם השנים, במיוחד בקרב הדורות הצעירים. סקר של Hilton Hotel & Resorts מצא כי שבעה מתוך 10 נוסעים עסקיים בגילאי 25-30 מאריכים את נסיעות העבודה למיני חופשות. נתון מעניין נוסף הוא שאותם נוסעים, מאריכים את הטיול שלהם באותו האזור וזו הזדמנות מצויינות לבתי מלון לפתוח את ההסכמים שגם ככה יש להם עם החברות העסקיות ולהציע אלטרנטיבה נוספת – שהייה בהנחה לאותו לקוח חברה (אבל הפעם, התשלום על חשבונו).

לסיכום, שנת 2022 צפויה להיות שנה בה נצטרך לאמץ יותר טכנולוגיות חכמות מאי פעם, יותר דגש על חווית משתמש מהירה, נגישה וייחודית בשילוב טכנולוגיות של בוטים חכמים, סיורים וירטואליים והצעות ערך תלויות פלחי שוק.

התוכן עניין אותך? אפשר לקבל את הבאים ישירות למייל: